Kategorier

fredag 5. mai 2017

alt det jeg ikke ser

jeg ser ikke det flaggermusa ser
ikke det hvalen eller pinnedyret ser
eller de som stemte på Donald Trump

jeg ser ikke brillene mine
jeg ser ikke fargen på øynene mine
ikke hjertet mitt eller lungene

blendet av mitt eget ser jeg ikke det du ser
nedsenket i ditt eget
ser du ikke det jeg ser

du gråter når jeg smiler
og det du avskyr berører meg ikke
jeg vet ikke hva du tenker når du sier det går bra

vi hakker i de epleskrottene
vi får servert
undulaten min og jeg

2 kommentarer:

  1. Utmerket skrevet. Men jeg har stadig inntrykk av at du skriver to dikt og later som det er ett. Sisteverset er et skikkelig regnværstrønderhaiku. 😊
    Takk læll.

    SvarSlett
  2. Utmerket skrevet. Men jeg har stadig inntrykk av at du skriver to dikt og later som det er ett. Sisteverset er et skikkelig regnværstrønderhaiku. 😊
    Takk læll.

    SvarSlett