Kategorier

fredag 29. juli 2022

jeg beklager

jeg beklager, dette er meg
og det har jeg ingen grunn til å si meg fornøyd med
selv om det er den beste utgaven av meg
den eneste, faktisk,  med noen små unntak
jeg kan for eksempel framstå
i en litt bedre versjon på lørdag
da skal jeg nemlig lage lasagne
og åpne en barbera fra piemonte
på den annen side kan jeg ikke garantere for søndagsutgaven
slik RBK spiller for tiden
men jeg gjør så godt jeg kan
selv om jeg blir sur når du blir sinna på meg
fordi du snubler i dørstokken
det er jo sånn du er og sånn er ikke jeg
men i motsetning til meg blir du fort blid igjen
og takknemlig fordi jeg går stille i dørene
den stunda det tar å bli blid
jeg for min del er tilfreds med
at jeg slipper å tenke positivt mens jeg er sur
og dagen etter spør du kanskje
om jeg vil ha en bit sjokolade med nøtter
og da kan jeg kanskje tilby deg noen lovehearts
(hvis jeg har blitt blid igjen allerede)
og kanskje til og med fortelle om det vanskelige
og du kan kanskje fortelle meg om det tunge
selv om det du forteller om det tunge
ikke hjelper meg med det vanskelige
og det jeg forteller om det vanskelige
ikke hjelper deg med det tunge
men det hjelper jo å fortelle
og de som sier at grønnsaksmoothie
hjelper like godt som lovehearts
og sjokolade med nøtter
prøver bare å lure oss



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar