Kategorier

mandag 3. april 2023

påskekrim (en bearbeidet reprise)

I’m not the man I used to be
sa den mistenkelige fyren
til den pene dama med dådyrøynene
og mens tankene sprellet avgårde
som en fisk på kroken
gikk noen minutter av påskekrimmen meg hus forbi
jeg er vel også er en annen enn den jeg var
eller er det landskapet
som har forandret seg så fundamentalt, tenkte jeg
men så hekta jeg meg på igjen
(eller av om jeg skal være tro mot fiskekrokmetaforen)
og da viste det seg at den mistenkelige fyren
ikke var the man he used to be
akkurat som han hadde påstått
han hadde virkelig forandret seg
eller egentlig hadde han vært en ålreit fyr hele tida
han hadde bare vært litt uheldig med saker og ting
og dådyrdama hadde blitt gravid
mens jeg hang på kroken og tenkte på mitt
de skulle til granka og alt mulig



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar