Kategorier

søndag 15. mars 2020

jeg som til vanlig går og suller for meg selv


jeg som til vanlig går og suller for meg selv
merker ikke så store forskjeller
jeg pleier jo likevel å ta bussen utenom rushtidene

sporten har forsvunnet selvfølgelig
og gitt meg enda bedre tid til å tenke
på døden for eksempel
døden er ikke et ukjent emne for oss i risikosonen
og på ungene selvfølgelig
vi i risikosonen tenker mye på ungene

jeg liker bedre å tenke på ungene
og døden
enn å fylle ut en søknad til forsikringsselskapet
for å få igjen pengene for den turen til Paris
jeg og gutta skulle vært på akkurat nå

akkurat nå skulle vi spist lunsj på Le Procope
dukket ned i overfylte metrostasjoner
og sett PSG på Stade Saint-Germanois

i stedet snører jeg på meg piggskoa
og finner en sti gjennom vinterskogen
der jeg ikke møter noen andre enn meg selv

tenker på tiden
at jeg skal synke ned i den
i stedet for å jage den

og på disse usynlige dyrene
som kryper fra menneske til menneske
og tvinger oss inn i oss selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar